תמונת אווירה

אנחנו פה בשבילכם
צרו איתנו קשר

052-2224503

decor

כל מה שחשוב לדעת על שיש טורקי למדרגות פנים וחוץ

שיש טורקי למדרגותבונים? משפצים? מעוניינים לברר מידע בנוגע לשיש טורקי למדרגות? טורקיה נחשבת לאחת מיצואניות השיש המובילות ברחבי העולם, עם אינספור מחצבים הפרושים בשטחים נרחבים. "שיש טורקי" מהווה שם כללי לקטגוריה גדולה של אבני שיש מסוגים שונים שמקורן מטורקיה, בסקאלה רחבה של עיצובים, מרקמים וצבעים. 

עם זאת, השיש הטורקי ידוע באיכויות הגבוהות שלו, מה שמדרג אותו ברשימת סוגי השיש הנפוצים ביותר בישראל עבור מגוון יישומים, לרבות מדרגות פנים וחוץ. אחד מתכונותיו של השיש הטורקי הוא חוזקו ועמידותו גבוהה בפני פגעי מזג האוויר, ובפרט לאקלים השורר באזורנו המאופיין בטמפרטורות גבוהות המלוות בלחות כבדה. כמו כן, הוא ניחן באטימות גבוהה ומונע חדירה וספיחה של מים ונוזלים לתוך השיש עצמו.

אבן השיש מולה וויט

מבית חברת שיש הולמר מציינים שבהגיענו לבחור שיש טורקי למדרגות, כדאי לתת את הדעת לכמה פרמטרים, מאחר ולכול סוג של שיש יש תכונות ייחודיות מומלץ להכיר את סוגי השיש השונים ואת ההבדלים ביניהם מבחינת החוזק, רמת השחיקה, עמידות לאורך זמן, כמו גם אופן העיבוד והליטוש, התאמה עיצובית וכן הלאה, תוך התייחסות אל התקציב שהוקצה לצורך זה. 

לדוגמה, אבן השיש קרמה וויט היא בצבע קרם עם גידים בגווני חום בהיר עד צהוב. האבן מקרינה אל החלל מראה מעודן ויוקרתי, אך מתאימה למדרגות פנים ולריצוף פנים בלבד מאחר ורמת הספיגה שלה בינונית. מאידך, אבן השיש מולה וויט בעלת ספיגה נמוכה, לפיכך תתאים למדרגות, חיפויי קירות וריצוף פנים וחוץ.

אבן הדארמה

אבן השיש מולה ווייט חזקה ועמידה מאוד כנגד שחיקה גם בסביבה מלוחה, וניתן לעבדה במגוון דרכים שונות (מט, מוברש, מלוטש, נסור ומותז). הצבע הלבן שלה השזור בעורקים אפרפרים אהוד מאוד על אדריכלים ומעצבי פנים, היות והדבר מאפשר הקניית תחושה אוורירית ונעימה, ובו זמנית גם יוקרתית. בקטגוריה זו של שיש טורקי למדרגות נמנים גם אבני דארמה , שיש שנל וכמה סוגים של שיש טרוורטין. 

שיש דארמה מגיע ממספר מקורות השונים, בהם איראן וטורקיה. אבן הדארמה מתאפיינת בגוון אפור עם טקסטורה "מנומרת" עם נטייה לגווניי קרם, חום ובז’. הדארמה שמקורה באיראן נחשבת לנקייה יותר מזו שמגיעה מטורקיה, מנגד מחירה של הדארמה הטורקית אטרקטיבי יותר. לדארמה שימושים רבים, בהם חיפוי מדרגות, ריצוף, ספי חלון, קופינג לבריכות ועוד.

יש לכם טעם טוב? רוצים ללכת על הרף הגבוה ביותר של עיצוב בסטייל? שיש למדרגות שלכם, זה הדבר אותו אתם מחפשים? 

למה לבחור שיש טורקי למדרגות הבית שלכם? 

גם אנשים פשטניים שלא נמשכים לעולם העיצוב והראש שלהם כלל לא עסוק ביופי וחיצוניות, כאשר הם יראו רצפת שיש, הם ידעו להגיד שזה משהו מיוחד ולא מוכר. הם לא ידעו להגדיר בדיוק מה, וכמה, אבל הם ידעו להגיד מיד שמשהו כאן לא סטנדרטי. 

שיש נותן מראה יוקרתי, אריסטוקרתי ואפילו בלי לחשוש מלהגיד זאת - מראה מלכותי ממש. כידוע, כל ארמונות המלאכים היו מרוצפים בשיש מרהיב. 

מה המעלות של ריצוף שיש? 

1.    בואו נתחיל מהפרקטי - שיש זה אחד החומרים האיכותיים ביותר שאתם הולכים להכניס לבית שלכם. הוא עמיד בפני נפילות של חפצים כבדים בפני חריצים וכדומה. גם אם נוצר חריץ או שבר ניתן לתקנו בקלות על ידי שיוף החומר. אם כבר דיברנו על פרקטיקה, אז כאן המקום להזכיר שמשטחי שיש הינם קלים לניקוי באופן בולט, הן בגלל החומר, והן בגלל שמדובר במשטח אחיד בלי רובה שמפרידה בין הבלטות מה שגורם למים להיצבר ולביזבוז זמן על ייבוש הרצפות. 

2.    איכות - שיש זה חומר איכותי שלא יאבד את היופי והברק שלו גם אחרי שנים של שימוש, מה שאין כן בקרמיקות או בפרקטים עץ, בחומרים אלו אחרי עשר שנות שימוש, ניתן להבחין בקלות שהריצוף אינו טרי כלל. 

3.    עיצוב - אם אתם אומנים בנשמתכם או סתם אנשים שאוהבים יופי ומוכנים להשקיע בשבילו, שיש זה בדיוק מה שחיפשתם. שיש יכול להיות משטח אחד בצבע אחיד, אבל ניתן גם להפוך את השטח המרוצף למלאכת אומנות של ממש. ניתן ליצור פסיפסים או כל מה שלא תחלמו עליו על ידי חיפוי שיש למדרגות הבית שלכם. 

4.    יצירת בידוד - מדרגות מחופות שיש הופכות את החלל שמעליהן לנעים יותר. ישראל מתאפיינת בקיץ ארוך, ובידוד המדרגות שלכם על ידי ריצפת שיש היא דבר מושלם כמשקל נגד מזג האוויר הישראלי. 

תפסיקו לחפש מידע על ריצוף שיש, אתם מוזמנים להגשים את חלומכם.